Två riktigt heta matcher på programmet

Det har gått en vecka sen jag dunkade in 3 sköna spel här på bloggen och jag har varit lite frånvarande av en rad olika anledningar men nu är det dags igen . Skärtorsdag och en hel del att spela på faktiskt .

Jag har valt att spela som följer :

Dagens Huvudspel 1

Linköping-Djurgården 1 till 1.85 ggr pengarna (Unibet)

Linköping kommer från en fantastisk upphämtning i matchserien mot Frölunda där man vände 1-3 i matcher till 4-3. Nu ställs man mot ett Djurgården som spelar en härlig anfallshockey och som backas upp på hemmaplan av entusiastiska anhängare som bildar ett jättetryck . Den här matchserien förutspår jag att bli jämn men att lagen kommer vinna sina respektive hemma och bortamöten i tur och ordning. Linköping börjar alltså hemma i "chokladasken" , Cloetta Center som den så vackert heter. Man är medvetna om vad som väntar i Stockholm och jag tror Linköping kommer ånga på stenhårt för en seger och inte släppa något gratis till Järnkaminerna. Så spelvärdet i ettan ikväll ser jag som bra !

Dagens Huvudspel 2

Benfica-Liverpool  X i halvtid till 2.05 ggr pengarna på Unibet.

En härlig match att vänta på Estadio Da Luz i Portugal där det ska spelas Europa League Fotboll.
Den här matchen känns på förhand väldigt jämn och även fast jag vill höja ett varningens finger för Torres här så tror jag Pool får det väldigt tufft här. Benfica har 25 raka matcher utan förlust för tillfället , toppar ligan , har vunnit ligacupfinalen och är kvar i Europa League . Laget är en maskin för tillfället och Liverpool kommer få slita hårt här . Anledningen till att spelet blir X i halvtid är av den enkla anledningen att jag tror på en tuff jämn kamp med ett X i halvtid efter att lagen känt på varandra i 45 minuter och att Benfica sedan kommer ta över allt eftersom. Räkna med en bra match !

Det får bli Dagens Spel gott folk .

Ha nu en härlig påsk , förhoppningsvis tillbaka redan imorgon eller påskafton , Jensa @ Tipsomat

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0